Kwaliteitscontrole

Kwaliteitscontrole door robots

op alle iPhones

Kwaliteitscontrole

Niet goed, geld terug

14 dagen

24 maanden garantie

op alle producten

Voor 23:59 uur besteld

morgen gratis in huis

9,0/10 van
2.551 reviews

Feedback Company

Kwaliteitscontrole door robots

op alle iPhones

Niet goed,

geld terug

14 dagen

24 maanden garantie

Op alle producten

Voor 23:59 besteld

Morgen in huis

9,0/10 van
2.551 reviews

Feedback Company

Thuiswinkel waarborg

Veilig winkelen

Garantie Forza Refurbished

 

Garantie op iPhone's, iPad's en Macbooks

Op alle producten van Forza Refurbished heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.


Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.


Kwaliteitscheck

Alle refurbished devices van Forza Refurbished krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished devices en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.


Wat doe ik als mijn product een defect vertoont?

Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Repair Service. Neem contact op met onze Service Desk, wij zullen je helpen met het desbetreffende probleem.


Wij proberen vervolgens in eerste instantie telefonisch om je klacht te verhelpen. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Ook word je (eventuele) klacht(en) genoteerd en ontvang je nadere informatie om het device eventueel aan ons te retourneren.


Ons advies

Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd.


Forza Refurbished respecteert de wettelijk bepaalde garanties en zal ten allen tijden naar een optimale afhandeling streven.


Je rechten tijdens de garantieperiode

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Is dit niet mogelijk dan krijg je je geld terug.


Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld.


Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

Wat valt onder de garantie?


 

Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen 2 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie of een vervangend device.


Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).

Wat valt buiten de garantie?


 

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.


Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Forza Refurbished.


Onderstaande punten vallen buiten de garantie:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Alle knoppen op het device (home-, volume- en powerbuttons);
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie.

Garantie op accessoires


 

Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij Forza Refurbished heb je standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

Reparatie


 

Wanneer je problemen hebt met een device binnen 2 jaar na levering, kun je deze aan ons retour zenden door middel van het reparatieformulier. Om er zeker van te zijn dat het defect onder de garantie valt, kun je het beste voor verzending contact opnemen met onze Service Desk. Zij staan zowel telefonisch: +31 88 144 7700, als per mail: servicedesk@forza-refurbished.nl voor je klaar.


Let op:

  • Wanneer je een device naar ons retour stuurt ter reparatie en er blijkt bij ons geen defect aan te zitten, zullen wij onderzoekskosten in rekening moeten brengen. Deze onderzoekskosten bedragen €29,95 inclusief BTW en zullen moeten worden voldaan alvorens wij het device weer naar jou kunnen retourneren.
  • Wanneer je het toestel naar ons terugstuurt voor reparatie, dient deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is aan te raden om een back-up van de gegevens en bestanden op je device te maken voordat je deze terug zet naar de fabrieksinstellingen. Wanneer terugzetten naar fabrieksinstellingen niet mogelijk is, moet de toegangscode vermeld worden op het reparatieformulier. Forza Refurbished is niet verantwoordelijk voor eventuele verloren gegevens of bestanden.

 

Forza Refurbished werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen 24 uur na ontvangst van een device deze te repareren en te retourneren. Betreft het defect een moederbordprobleem? Dan wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar.

Klachten


 

Tevreden klanten vinden wij belangrijk. Het kan echter voorkomen dat je niet tevreden bent over de producten of diensten van Forza Refurbished en een klacht hebt. Wij willen je hier graag bij helpen en dit oplossen.


Om jou zo snel en goed mogelijk te helpen bij je klacht en deze op te lossen, hebben wij een korte klachtprocedure. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch is deze bereikbaar op telefoonnummer: +31 88 144 7700 van maandag tot vrijdag van 08.30 - 17.30 uur. Je kunt je klacht ook mailen naar servicedesk@forza-refurbished.nl.


Mocht het voorkomen dat je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht? Dan kun je onze Manager Service Desk mailen: paul.tuinsma@forza-refurbished.nl (onderwerp mail: klacht ‘bestelnummer’). Je ontvangt dan binnen 2 werkdagen antwoord.

Tevens is het mogelijk om je desbetreffende klacht aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of de Geschillencommissie via het Europees ODR Platformhttp://ec.europa.eu/consumers/odr/.) voor te leggen.